Pytania i Odpowiedzi

Najczęściej zadawane przez Was pytania i moje odpowiedzi

Zdrowy styl życia to nie tylko prawidłowe żywienie, ale również aktywny tryb życia. Stąd razem z dietetykiem zaplanuj plan nauki prawidłowych nawyków żywienia oraz plan treningowy. Prawidłowe stosowanie się do zaleceń dietetyka bez podjadania i pomijania posiłków gwarantuje założone efekty. Aktywność fizyczna pozwala na przyspieszenie osiągnięcia celu.

Dieta to sposób żywienia, należy traktować ją jako narzędzie w celu nauki odpowiedniego dla siebie żywienia. Będąc na diecie nauczysz się zasad zdrowego żywienia w celu kontynuacji założeń po diecie. Dzień zakończenia diety nie oznacza powrotu do złych przyzwyczajeń i nałogów z przed diety.
Umiejętności jakie zdobędziesz po zastosowaniu diety:
– będziesz potrafił określić wielkość porcji posiłków (po diecie stabilizującej)
– poznasz odpowiednie dla Ciebie pory posiłków
– bez trudu ocenisz i wybierzesz zdrowe produkty spożywcze
– jeśli zastosujesz wskazówki przekazane podczas diety również po jej zakończeniu unikniesz efektu jojo
– poprawisz i utrzymasz dobre samopoczucie i zdrowie
– zauważysz jakie korzyści przynosi aktywność fizyczna.

Jest 8 etapów odchudzania, co wiąże się ze zmianami diet odchudzających. Jedna dieta odchudzająca nie umożliwi osiągnięcia oczekiwanego celu. Na wizytach kontrolnych dietetyk sprawdza wyniki analizy składu ciała lub pomiary podane przez pacjenta online i oblicza bieżące zapotrzebowanie, stąd określa czy należy zostawić czy wprowadzić nową dietę odchudzającą o innych wartościach kalorycznych i odżywczych. Najczęściej dieta zmieniana jest co miesiąc.

Poznaj szczegóły współpracy z dietetykiem tutaj.

Proces odchudzania polega na trzech głównych etapach : dietach odchudzających, diecie stabilizującej i poradach kontrolnych po diecie (sprawdzenia nawyków żywieniowych). Dopiero przeprowadzony pełen plan żywieniowy powoduje trwałe i zadowalające efekty bez efektu jojo. Przerwanie diety przyczynia się do zaburzeń w metabolizmie organizmu i tym samym zwiększa ryzyko niepożądanych efektów.

W celu uniknięcia efektu jojo należy przejść przez cały proces odchudzania ,po osiągnięciu celu razem z dietetykiem zastosować dietę stabilizującą masę ciała, zastosować się do wskazówek dietetyka, utrzymać prawidłowe ilości jedzenia. Większe ryzyko efektu jojo występuje u osób które: – przerwały dietę -nie przeszły przez cały proces odchudzania np. pominęły dietę stabilizującą -nie zastosowały się do zaleceń dietetyka po diecie.

Poznaj szczegóły efektu jojo tutaj.

W celu wprowadzenia jednocześnie zmian w żywieniu u kilku osób z jednej rodziny należy zastosować dietę rodzinną. Dieta rodzinna jest przygotowana indywidualnie dla każdej osoby z rodziny przystępujących do diety w miarę możliwości ze wspólnymi posiłkami. Nie można diety przeznaczonej dla osoby dorosłej stosować na dziecku i odwrotnie. Zapotrzebowanie energetyczne zależy od indywidualnego tempa metabolizmu, masy ciała, wzrostu, wieku, płci, poziomu aktywności fizycznej.

Nawet jeśli Twoje koleżanka ma taką samą wartość na wadze to nadal różni się chociażby wiekiem, wzrostem, poziomem aktywności a głównie tempem metabolizmu. Stąd nie należy stosować diety koleżanki, ponieważ możesz sobie zaszkodzić.

Dieta odchudzająca, którą kupisz w sklepie jest idealna dla osób, które mają prawidłowe wyniki badań i lubią różne produkty spożywcze. Dieta indywidualna jest dla osób z nieprawidłowymi wynikami badan, chorujących, mających nietolerancje pokarmowe , alergie oraz nie lubiące wszystkich produktów spożywczych. Sprawdź grupy osób, dla jakich układam diety tutaj.

Kobieta w ciąży ma różne zapotrzebowanie energetyczne i odżywcze w różnych trymestrach ciąży. Zapotrzebowanie kobiety w ciąży wzrasta ze względu na rozwijające się dziecko, stąd u kobiet w ciąży należy stosować żywienie dostosowane do jej zapotrzebowania wraz z uwzględnieniem trymestrów ciąży. Kobieta w ciąży wraz z dietetykiem dąży do prawidłowego przyrostu masy ciała. Zakazane jest bycie na diecie odchudzającej w trakcie trwania ciąży.

Przeczytaj tutaj więcej o odżywianiu kobiet w ciąży.
Kobieta karmiąca piersią ma większe zapotrzebowanie na czas karmienia do momentu jego zakończenia, stąd należy dostarczać prawidłową ilość żywienia. Zakazane jest bycie na diecie odchudzającej w trakcie karmienia piersią.

Przeczytaj tutaj więcej o odżywianiu kobiet karmiących piersią.

Zastosowany przez dietetyka deficyt kaloryczny na diecie odchudzającej służy do najlepszego osiągnięcia efektu w odpowiednim czasie. Jakiekolwiek samodzielne zmiany bez konsultacji z dietetykiem mogą doprowadzić do wydłużenia procesu zmiany nawyków żywieniowych oraz gorszych rezultatów.

Kawałek ciasta może mieć ok.300-800 kcal (tutaj możesz poznać kaloryczność ciasta) , a kawałek pizzy ok. 300-500kcal, stąd jest to równoważne jednemu lub dwóm posiłkom na diecie. Jakiekolwiek zwiększenie ilości jedzenia, a w tym podjadanie, jedzenie kalorycznych i niezdrowych produktów może zwolnić a nawet zatrzymać proces odchudzania. Stosowanie diety odchudzającej i podjadanie nie zabezpiecza przed zwiększeniem masy ciała.

Picie alkoholu to niezdrowe nawyki. Alkohol to również dodatkowe kalorie, w zależności od rodzaju alkoholu i dodatków jest to inna ilość. Tutaj możesz sprawdzić ile kalorii ma alkohol. Dodatkowe kalorie dostarczane w trakcie diety zmniejszają rezultaty wprowadzonych działań.

Odbierz darmowy dzień diety THERMOMIX!

Zapisując się do newslettera, otrzymasz BEZPŁATNIE kompletną propozycję zbilansowanych 5 posiłków na cały dzień w wersji na 1500 i 2000 kcal, wraz z listą zakupów i instrukcją wykonania.

 

Wyślij mi newsletter (w każdej chwili możesz zrezygnować)